Religie
Scris de SkyLimitMar 8
ciao,
primul subiect cu care va provoc e religia.
pentru cei care stiu cat de cat engleza, va dau un video. tineti minte e stand up comedy…adica, in mare parte e vorba de satira, sarcasm. nu trebuie sa luati totul foarte in serios
ok, acum urmeaza niste intrebari pentru voi:
1) ce inseamna “religie” pentru voi?
2) ce intelegeti prin Dumnezeu?
3) ce intelegeti prin “rugaciune”?
4) care`i sensul unei simple cruci facute in fata bisericii in viziunea voastra? ce reprezinta? e doar superstitie?
pornim de la aceste intrebari si sper sa ajungem la o dezbatere
SL



30 comentarii
Andy pe 09/03/2010 la 01:16
Nu mai cred in Dumnezeu desi cateodata fac cruce dupa ce mananc (nu imi explic de ce). Zic nu mai cred pentru ca o perioada, asta pana pe la 16 ani, am crezut. Mergeam la biserica duminica de duminica si ma rugam in fiecare seara.
Cred ca fiecare am trecut prin fazele astea: credincios(pentru ca asa am fost educati cat am fost mici), mai putin credincios(12-14 ani) si starea actuala, de incertitudine. Iar pe masura ce imbatranesti procesul se inverseaza ajungand din nou la primul stadiu.
Crucea reprezinta simbolul credintei. Esti credincios iti faci cruce, demonstrand astfel lucrul acesta, nu esti, o folosesti pe post de injuraturi.
Ce inteleg prin Dumnezeu ? Nu pot sa dau un raspuns concret, dar in nici un caz o persoana, fie ea vizibila sau invizibila. Cred ca reprezinta un cumul de cunostinte religioase care te-au ajutat sa faci diferenta intre bine si rau.
SkyLimit pe 09/03/2010 la 10:41
hello,
uite, asta cu facut cruce dar nu sti exact de ce…eu o numesc superstitie. o faci din instinct, doar pentru ca asa esti obisnuit, dar concret nu semnifica nimic pentru tine
si sincer, nu cred ca daca`ti faci cruce te face mai credincios sau daca nu`ti faci te face mai putin credincios. exista oameni care`si fac cruce in fata bisericii din superstitie, apoi la 2 metri departare de biserica scuipa o injuratura. exista apoi oameni care nu`si fac cruce…dar care sunt de 1000 de ori mai “oameni” decat altii care se considera a fi credinciosi.
SL
Alex pe 10/03/2010 la 23:00
Nu-mi amintesc sa fi fost vreodata religioasa, nu spun credincioasa pentru ca a fi credincios poate fi interpretat de fiecare, cum vrea. Nu am indraznit pana acolo incat sa ma consider ateu, pentru ca exista, cred, la toti, acea indoiala care nu inceteaza nicicand sa te bantuie: c-o fi…ca n-o fi…si daca cred si n-o fi, care-i baiul? ; dar daca exista si nu cred, atunci?!…
Chestia cu crucea… e ceva devenit deja un reflex, cred. Merg pe strada si vad oameni care, trecand pe langa vreo biserica, isi fac cruce, lucru pe care-l faceam si eu candva, constransa de obicei: “asa se face”. Asa s-o fi facand, dar ce semnifica daca o faci doar pentru a-ti dovedi apartenenta la o anumita grupare religioasa? Bineinteles, exista si aceia pentru care esti inexistent daca nu faci cum spune Sf. Traditie (Ce e aia? doar pentru ca cei de dinaintea mea credeau ceva, trebuie sa cred si eu la fel? Ce se intampla daca oamenii ar fi fost atat de supusi credintelor anterioare si nu s-ar fi dovedit, pana la urma, ca pamantul nu e plat, ci rotund, sau daca, dacii, in incapatanarea lor, ar fi ramas la credinta in Zamolxis??, s.a.m.d.).
Si apoi, Biblia are atat de multe interpretari incat fiecare vine cu propria lui versiune, cand numai Dzeu(?!) stie pe unde-or zacea manuscrisele originale, daca exista si daca nu au fost inventate pentru a duce de nas prostimea usor de speriat cu povesti dracesti si alte minunatii inspaimantatoare pentru muritorul de rand cu speranta intr-o viata mai buna “dincolo”…
Exista o gramada de povesti si documentare realizate pe tema carti interzise de biserica sau ascunse, sau arse pentru ca contravin anumitor invataturi bisericesti…Puterea religioasa a fost intotdeauna la fel de avida de adepti ca si puterea politica. Oriunde exista interese: ca-s explicite sau nu, ele exista si au un scop.
Daca stai sa analizezi situatia..cu ce e mai presus unul care se duce in fiecare saptamana la duminica si e credincios, cum se spune, cu tot tacamul, dar care imediat cum uita de tot ce a auzit si invatat, se duce acasa, bea toti banii, isi bate copii sau sotia, fata de unul care nu face nimic din toate astea, dar e OM? Ca pana la urma, care ar fi ideea cu religia? sa te tempereze, sa te ajute sa fii un om care face diferenta intre bine si rau, nu? Unii spun ca un om fara credinta e un om usor de manipulat, ca de aceea in timpul comunismului religia era interzisa, dar asta e o chestie de perspectiva. Daca ma intrebi pe mine, mai usor de manipulat sunt cei indoctrinati intr-o anumita credinta, pentru ca li se cunosc toate ‘punctele sensibile”. Dar asta e o alta poveste…
Mda, sunt atat de multe aspecte pe care religiile si le disputa incat ti-ar trebui o padure intreaga sa le asterni pe hartie…dar cu ce rost? omul va pune mereu in balanta ce a fost, ce este, ce va fi, niciodata nu va fi multumit cu ce stie deja, cu ce i s-a spus…
Eu una, continui sa cred ca religia nu va ajunge niciodata sa convinga. Cel putin nu pe toti, in orice caz, nu pe mine.
Eu ma aflu pe undeva…”vreau sa cred, aproape cred, as crede daca as avea dovezi, si ma indoiesc ca vreo religie anume detine adevarul absolut…de fapt, sunt sigura ca nu.” C’est tout!
SkyLimit pe 10/03/2010 la 23:16
salut,
ok, inainte de toate…iti multumesc Alex ca ai spart gheata…incepeam sa`mi fac griji ca trece multa lume pe aici si nimeni nu`i curios de acest subiect sau sunt multi mult prea comozi sa`si exprime parerea si sa participe la o discutie…altceva decat sex, baruri, filme, muzica…
mai mult decat atat, apreciez faptul ca ai pierdut ceva timp scriind acest raspuns pentru a`ti exprima opinia
sunt perfect de acord cu ce spui tu. si eu cred ca religia a fost inventata pentru a manipula masele…pe de-o parte poate ca religia este benefica pentru unii oameni mai naivi as spune eu…cei care cred intr`o divinitate si ajung macar sa incerce sa fie mai buni…daca nu de dragul sentimentului de a fi om…macar din frica de a nu fi batut de dumnezeu.
pe de alta parte, religia a cauzat inca de la inceput mari revolte, chiar razboaie intre oameni…si de cele mai multe ori religia a fost folosita in scop politic…
in principiu, nu`mi place sa fiu obsedat de nimic…nu sunt fan al nimanui, nu am idoli, nu cred in religie. consider ca absolut orice te face sa fi obsedat iti cauzeaza doar rau
nu cred in religie…cred in tot ceea ce vad si simt…
SL
shadowterror pe 16/03/2010 la 18:33
mda …acu am vazut topicul asta…intrasem direct pe partea a 2-a (ca avea andy link la status pe mess)
cruce asa pe strada nu mai fac de mult …dar mai merg la biserica cate odata (1-2 ori pe luna) …pt a evita orice cearta cu parintii (cand eram mic mergeam saptamanal…asa ca stiu slujbele alea destul de bine)…asa ca acum cand merg …. sunt mai mult atent la cum se comporta lumea decat la slujba
)
(#nu pot sa-i inteleg pe oamenii care duc copii de 1-5 ani la slujba …care plang pe tot parcursul slujbei…si oricum n-ar avea cum sa inteleaga vreo ceva
#de asemenea nu pot sa-i inteleg pe cei care se baga sub preot …la propriu….tot timpul se gasesc cateva babe care sa bage capu sub haina popii…parca chiar ar vrea sa vada ce-i acolo
SkyLimit pe 16/03/2010 la 18:38
asa cum tu nu intelegi de ce`si cara parintii copii mici la biserica, nu inteleg eu de ce te cari tu pe tine la biserica doar de dragul parintilor. nu ti se pare a fi ipocrizie? si daca da. ce cauti la biserica? e un pic contradictoriu, cel putin dupa logica mea
vrei sa eviti o cearta cu parintii? nu stiu ce varsta ai…dar cred ca esti suficient de mare sa`ti impui un punct de vedere argumentat daca vrei. iti recomand sa nu faci nimic de dragul nimanui, sau pentru a evita certuri. nu copia viata altora, formeaza`ti tu propria viata si propriul drum, fa tu ce simti ca`i mai bine pentru tine, nu pentru altii. daca tu acum la varsta asta, nu vezi rostul propriu zis sa mergi la biserica nu te du, pentru ca altfel esti fals…si parca religia era despre adevar…sau?
SL
shadowterror pe 16/03/2010 la 20:14
e ca un compromis … parintii fiind destul de religiosi (nu fanatici …dar cred cu adevarat in dumnezeu) …n-ar putea concepe sa nu ma mai duc la biserica chiar de loc … deci eu le fac pe plac si pierd cam o jumate de ora la 2 sapt … iar ei nu incearca sa-mi tina predici despre d-zeu …oricum am 18 ani (clasa a XII-a) deci sa nu crezi ca voi mai frecventa bisericile daca ma duc la facultate (poate doar daca se intampla vreo minune si incep sa cred
)
mihaela filip pe 17/05/2010 la 22:34
1. religia = un anumit tip de partid, precum unul politic, cu mult mai multi adepti, un circ tampit condus de o iluzie.
un fel de basescu al vremurilor din trecut. sau ceausescu, daca vreti..
2. Dumnezeu?
3 & 4 = pierdere de vreme.
Ideea e ca eu nu cred in dumnezeu, iar argumentele care-mi sustin opinia sunt destule. Doar ca nu am timp, si nici spatiul suficient,cred, pentru a le insira. Buna treaba cu blogul, felicitari!
Andy pe 18/05/2010 la 18:41
Mersi Mihaela. Acum depinde la cine si la ce articole anume te referi cand spui “Buna treaba cu blogul”. Suntem 2 pe aici, iar acesta nu e articolul meu
. Oricum ar fi, te mai astept pe’aici.
mihaela filip pe 18/05/2010 la 18:43
da,.. pai am realizat si eu ca sunteti 2, dupa putin timp. Insa ma refer la amandoi cand spun ca faceti treaba buna
Robert pe 19/05/2010 la 21:33
Credeti doar in ce vedeti sau puteti simti?
Am si eu o intrebare “Materia cenusie” o vedeti?o simtiti?
skylimit pe 19/05/2010 la 21:45
perfect, in sfarsit avem un sustinator al religiei…
@Robert:
1. da, eu personal cred in ceea ce vad si ceea ce simt
2. “materia cenusie” este doar o teorie, folosita de oameni de stiinta, pentru a clasifica un tip de tesuturi nervoase ale oamenilor…asa ca, nu vad logica sau rostul intrebarii tale
3. ce vrei sa ne comunici de fapt? pentru ca eu initial pusesem niste intrebari, la care fiecare poate sa raspunda in diverse moduri, eram curios care este conceptia fiecaruia despre fiecare din acele “subiecte” de gandit
4. cred ca suntem cu totii de acord ca exista o diferenta intre dumnezeu si religie. eu am zis ca nu cred in religie. in ceea ce-l priveste pe “dumnezeu”…pentru fiecare dintre noi acesta poate exista in diverse forme. sunt curios cum il percepe fiecare
SL
Robert pe 19/05/2010 la 22:42
Scuze, greseala mea m-am uitat doar la filmultet:
1)Pai… pentru mine religia inseamna inclinatia spre un anumit zeu.Ca de exemplu cum se inchinau egiptenii la mai multi zei: Ra,Hathor, Nut, Seth etc. sau grecii la Zeus, Athena, Hera, Poseidon, Hercules etc. acestia se inchinau mai multor zeii insa erau si popoare care se inchinau unui singur zeu si inca exista popoare care nu se inchina lui Dumnezeu, spre exemplu: Buddhismul sau arabii care se inchina lui Allah insa cei mai numerosi sunt ortodoxi care se inchina lui Dumnezeu.
2)Eu prin Dumnezeu nu inteleg o singura fiinta ci 3:Tatal, Fiul si Sfantul Duh.
3)Rugaciunea este modul prin care noi ii cerem ceva lui Dumnezeu sau ii multumim pentru un bine facut.
4)Dupa parerea mea cand iti faci Sfanta Cruce in fata bisericii te inchini lui Dumnezeu si/sau ii multumesti pentru ceva anume si/sau ii ceri sa te ajute la ceva.Nu cred ca e chiar o superstitie, dar este un fel de jertfa ca te obosesti 5 secunde sa te inchini Lui.De asemenea si mersul la biserica este o jerfa iti jertfesti timpul in care puteai face altceva stand in genunchi, inchinandu-te si ascultand Sfanta Liturghie.
skylimit pe 19/05/2010 la 23:03
ok, apreciez faptul ca ne impartasesti credintele tale…totusi, eu nu sunt de acord cu lucrurile abstracte…si cam tot din ce ai spus tu, imi pare ceva abstract, nimic concret.
1. religia pentru tine inseamna inclinatia spre un anumit zeu.
ok, am eu cateva intrebari…
de ce ai nevoie sa crezi intr-un zeu?
de ce in mai multi zei? de ce oamenii au diferite credinte, in diferiti zei? care este de fapt diferenta reala dintre toate religiile create?
PS: ca si religie cred ca cei mai numerosi sunt catolicii, ca si numar al celor care cred intr-un zeu, da…cei care cred in dumnezeu probabil ca sunt mai multi
2. scuze, dar sincer imi pare o stereotipie enorma…parca ai citit din biblie. tatal, fiul si sfantul duh…din nou, nimic concret…sau ma rog, nu neaparat concret, pentru ca daca e sa o iei asa, nici dragostea nu e un lucru concret, dar exista…totusi, diferenta este ca…atunci cand spun “dragoste”, cu totii stim la ce ne referim, e un cod…comun utilizat. la ce ar trebui sa ma gandesc eu cand spun “tatal, fiul, duhul sfant”?
3. ok, inteleg partea cu multumitul, perfect de acord. dar de ce trebuie sa “ne rugam impreuna”, sau s`o facem cu voce tare in biserica, sau in scoli. asta nu se numeste fatarnicie?
eu cred in ceea ce vad si ceea ce simt…crede-ma, daca fac un gest cuiva, il ajut, ii ofer ceva…nu e nevoie sa-mi multumeasca verbal…e suficient sa-l vad zambind, radiind de bucurie interioara, si-mi e de ajuns sa stiu ca-mi multumeste.
4. mi se pare un pic pueril, sa te rogi pentru ceva anume, sa primesti ceva, sa ti se intample ceva. totul depinde de tine. de cat de mult iti doresti si-ti impui tu sa faci un lucru. de ce asteapta lumea miracole? de ce sa nu faci tu ceva cu fortele proprii?
in ceea ce priveste “jertfa” pentru a-ti face cruce sau a merge la biserica…e un pic contradictoriu ceea ce spui…”te obosesti 5 secunde sa te inchini” ?
atunci cand faci ceva cu placere, nu “te obosesti”, nici nu cunosti oboseala in acel moment, nici nu cunosti notiunea timpului…
SL
Robert pe 19/05/2010 la 23:18
Da am citit, nu Biblia doar Mica Biblie.
1.De ce am nevoie sa cred?Am nevoie sa cred pentru a-mi raspunde la cateva intrebari spre exemplu:
De unde crezi ca a aparut pamantul?
De ce crezi ca aratam asa cum aratam?
Si mai vreau sa cred pentru ca exista si fapte si scris ca Isus a fost pe pamant.
Cred in SINGURUL ZEU care a facut miracole palpabile si vizibile.
2.Gandeste-te la ce vrei tu.Eu ma gandesc ca acei 3 sunt fiinte care au facut minuni palpabile si vizibile.
3.Nu trebuie sa ne rugam impreuna, te poti ruga acasa in fata icoanei nu neaaparat la biserica sau la scoala si mie mi se pare de asemenea o prostie cand ne pune profu de religie sa facem rugaciunea.
4.De ce e pueril sa te rogi sa fii sanatos?
De ce e pueril sa te rogi sa ai copii sanatosi?
De ce e pueril sa te rogi sa ti se nasca copii sanatosi?
skylimit pe 19/05/2010 la 23:25
am sa`ti raspund la punctul 4, pentru ca la celelalte simt ca ne invartim in jurul cozii, si tot nu ajungem la ceva concret.
poate ar fi mai smart, in loc sa speri la un miracol sa faci urmatoarele:
- sa gandesti sanatos
- sa mananci sanatos
- sa bei sanatos
copii sanatosi? acei copii care se nasc cu diverse probleme, se nasc astfel pentru ca parintii lor au dus o viata neglijata si mai exista o chestie stiintifico-medicala, numita “gena”. nu toti suntem la fel…dar incercand sa fii tu insuti sanatos, ai foarte mari sanse sa ai un copil sanatos, fara a astepta miracole
Robert pe 19/05/2010 la 23:27
Voi sunteti 2 baieti la facultate eu sunt doar unul care e boboc si tot nu inteleg explicati-mi ce ai de pierdut daca crezi, daca mergi la biserica, si daca pierzi 5 secunde facand o cruce?
skylimit pe 19/05/2010 la 23:39
ce am de pierdut daca ajung prim-ministru si fac afaceri furand practic banii unei tari?
ce am de pierdut daca incep sa fumez? ce am de pierdut daca ma apuc sa beau? ce am de pierdut daca ma arunc de pe un bloc?
nimic. doar ca nu-mi place sa fac lucruri care pentru mine nu au sens. asa cum nu are sens sa cred in ceva mistic, asa cum nu cred ca are sens sa-mi fac o cruce, considerandu-ma oarecum credincios si implicit superior celor care nu cred neaparat in ceva, dar asta nu inseamna ca nu poti sa fii om
Robert pe 19/05/2010 la 23:51
Ce ai de pierdut daca ajungi prim-ministru si furi banii unei tarii?
Pai iti pui toti oamenii in cap exmplul lui Boc, Tariceanu, Nastase.
Ce ai de pierdut daca fumezi?
Sanatatea.
Ce ai de pierdut daca bei?
Te imbeti, te duci acasa la nevasta beat o bati ea se desparte de tine si pierzi jumate din proprietati chiar daca ai contract prenuptial si mai pierzi si copiii daca ai.
Ce ai de pierdut daca te arunci de pe bloc?
Tu absolut nimic, insa copiii pierd un tata, sotia un sot, parintii un fiu care la batranete le-ar fi data o cana cu apa.
Ti-am raspuns.
skylimit pe 20/05/2010 la 00:02
heh,
ai raspuns, dar raspunsurile tale nu sunt valabile neaparat si pentru mine
1. nu fi naiv, ii doare pe boc, tariceanu, nastase fix in partea dorsala de ce zic oamenii despre ei
2. daca fumez? sanatatea?…sunt sanse infinit mai mari sa mori de accident de masina decat de tigari. mancarea pe care o mancam, e ea insasi nesanatoasa, deci scurteaza viata…deci oricum putina lume are mari sperante la o viata lunga
3. daca ajungi sa bei si sa devi un alcoolic, esti in lumea ta, putin iti mai pasa de copii, sotie. crezi ca poti convinge un prost ca e prost? nu…el traieste tot timpul in prostia lui. nu`l poti influenta, si nu`l poti face sa se simta prost niciodata. de aia majoritatea prostilor sunt mult mai fericiti decat cei care au o inteligenta peste medie
4. daca ajung sa ma arunc de pe bloc, de ce mi`ar mai pasa de cineva? nu e nimic mai important decat propria`ti viata, ci nu pentru altii, ci pentru tine. iar daca tu ajungi sa`ti consideri viata inutila, cu ce`i mai poti ajuta pe altii? n`ai fi cu nimic mai util viu decat mort, nimanui. eventual viu, ai fi o povara.
Robert pe 20/05/2010 la 00:19
nu am zis ca sunt valabile pentru tine vorbesc la general…
1.poate ii doare poate nu stiu ca eu nu as putea sa fur, fara sa am toata viata constiinta incarcata.
2.Daca esti atent in trafic si mergi cu o viteza sa zicem 50-60 la ora nu ai cum sa mori.Chiar daca faci accident.
3.Daca devii alcoolic pierzi familia, banii, se duc pe bautura in loc sa se duca pe ceva constructiv, sansele sunt mult mai mari sa mori beat decat treaz.
4.Pentru ca in urma ta vei lasa suferinta, parintii tai vor plange, copiii, sotia, nu o sa fii langa ei sa ii ajuti la nevoie, nu-ti vei vedea copii casatoriti asa cum te-au vazut parintii tai pe tine.Si nu esti o povara pentru nimeni viu.Ce ce esti mai util mort decat viu?Mort poti bate cuie?Mort poti muta mobila?Mort iti poti invata copiii sa mearga pe bicicleta?
P.S. Nu ma refer neaaparat la tine
skylimit pe 20/05/2010 la 09:53
neatza
eu sunt totusi si realist, perfect de acord cu tine ca daca mergi cu 50-60 la ora, e posibil sa nu mori…dar crede-ma scenarii sunt destule…e suficient sa vina unu pe contra-sens cu 200 la ora sa se bage in tine, chiar daca ai tu 50 la ora…n`ai multe sanse 

la punctul 2…esti chiar amuzant
si presupunand ca mergi cu 50 la ora pentru siguranta, ai idee cat faci dintr-un loc in altul? oricum pe drumurile noastre faci ore bune sau chiar o zi intreaga pana la o destinatie si daca mergi cu 120 km/h…ceea ce sa zicem ca e o viteza decenta…daca mergi cu 50 la ora imbatranesti pe drum
la punctul 3, tocmai spuneam ca daca devi alcoolic, nu prea te mai gandesti tu la ce se intampla in jur, ai vazut un om beat fiind rational?
la 4…da, suferinta, bla bla. suferinta trece cu timpul, avem parte de suferinta zilnic, e ceva normal, fiecare trebuie sa ne obisnuim cu ea. sa bat un cui, sa mut o mobila, sa invat copiii ceva…lucrurile astea pot fi facute de oricine. si paradoxal, sincer cred ca un om fara un parinte, sau fara ambii, este mult mai stabil psihic decat majoritatea care au ambii parinti in viata. pentru ca acei copii fara parinti (ma rog, cei care au si-un creier…pentru ca daca n-au nimic in cap, fie ca au sau nu parinti, tot idioti vor fi) se vor descurca singuri, vor trai pe pielea lor duritatea vietii si vor fi mai maturi, mai independenti. vor invata ce inseamna sa iei decizii inca de la o varsta frageda, si asta-i va intari
…just my opinion
Robert pe 20/05/2010 la 23:40
eu ti-am dat raspunsuri plauzibile la intrebarile tale as vrea sa-mi raspunzi si tu te rog la urmatoarele:
1.Ce ai de pierdut daca crezi?
2.Ce ai de pierdut daca te rogi?
3.Ce ai de pierdut daca din 168h/saptamana 2h in loc sa le petreci navigand pe net, le petreci in biserica, linistit, ascultand preotul?
P.S.:1.Mergi cu 150km/h ajungi cu 5 maxim 10 minute mai devreme intr-un oras, ai mai mari sanse sa faci accident daca mergi cu 150 decaut daca mergi cu 50.
2.Daca mergi cu 50km/h mai ai totusi sanse sa-l eviti pe tembelul ala care merge pe contrasens cu 200km/h si fara sa te ranesti sau sa avariezi masina prea rau.
3.Daca mergi cu 150km/h chiar daca il eviti pe ala care merge cu 200 intri pe trotuar, poti lovi pietoni, ba chiar mai rau, poti sa-i omori, in schimb daca mergi cu 50 poti avea totusi timp sa-i eviti pe pietoni si pe imbecilul care merge cu 200 la ora desi viteza asta prin oras cam greu de prins cu masinile care le au majoritatea romanilor.
iulian pe 21/05/2010 la 15:09
chiar la intrebarile astea am incercat sa raspund in cateva articole din categoria religie , totul culminand cu acest articol
alx pe 21/05/2010 la 20:40
1. Asta ma tot intreb si eu,dar am ajuns la o concluzie:nu castigi nimic. Pentru ca ar trebui sa castigam ceva din toata afacerea asta, poate o dorinta implinita, poate, poate…ceva!Nu asta e scopul? Te rogi lui Dzeu ca sa-ti faca viata mai usoara (pentru ca tu singur nu esti in stare, trebuie sa vina un dzeu sa faca asta pentru tine, dar asta e o alta poveste)De ce sa-mi fac cruce pe strada cand vad o biserica daca nu simt ca trebuie sau ca are vreun rost? De ce sa ma duc la biserica sa ascult mereu aceleasi chestii daca nu ma fac sa ma simt mai bine, ci dimpotriva, ma plictisesc?De ce sa-mi opresc copilul in mijlocul strazii si sa-l invat sa-si faca cruce cand vede o biserica daca el nu intelege de ce?zilele trecute am vazut chestia asta si am ramas stupefiata.
2. Te intreb eu pe tine: ai castigat ceva rugandu-te? Vreuna din dorintele tale arzatoare s-au indeplinit? Sau macar vreuna mai mica? Sa-ti dau un exemplu concret: am in grupa cateva colege foarte religioase. Inainte de examene se duc la biserica si se roaga. Crezi ca e de vreun ajutor? Nu, iti spun eu, totul depinde de tine, o spun eu si o spun si altii care stiu sa nu creada decat in fortele proprii, o spune si colega noastra care nu crede in dzeu si termina mereu cu 10. De ce? Pentru ca vrea si poate. Nu se roaga. Asta e doar un exemplu. Sunt milioane.
3.Pierd timpul, chiar si alea doua ore, asa mici cum sunt ele, daca un lucru nu-mi face placere mai bine nu-l fac. Si nu, nu-mi face placere pentru ca ce se intampla in biserica nu are nimic de-a face cu dzeu. Barfa, chicote, priviri piezise: “ia uite la aia ce fusta si-a tras!” “vai, aia are bluza transparenta, curva!” si altele. Nu era oare scris pe undeva ca Dzeu e peste tot? Ce nevoie sa ma duc la biserica?Sau de ce sa ma rog la icoane? Poate inteleg eu gresit termenul de chip cioplit. Si-ar mai fi, dar ma opresc aici…
P. S. Preotii?Ma faci sa rad, preotii nu-s cu nimic mai sfinti decat altii, ba uneori s-a dovedit ca tocmai in popi statea “dracul”. Cazuri nenumarate, asa ca nu-mi povesti tu de preoti.
Robert pe 21/05/2010 la 21:45
1.De ce trebuie neaaparat sa castigi sau sa pierzi ceva?De ce totul e asa capitalist in ziua de azi?Totul pentru tine inseamna doar bani?Doar afaceri?
2.Cu gandul ca fac rau si El se va supara pe mine cand cineva ma provoaca la o bataie refuz, il las sa creada ca imi este frica, mai bine asa decat sa fac rau.Cred ca am castigat calmarea inainte saream la bataie si eu din nimic, dar apoi mi-am dat seama ca fac doar rau si asta am facut-o citind diverse rugaciuni si biblia.
3.De ce trebuie sa te intereseze ce zic ceilalti?Eu de multe ori am pierdut din cauza ca m-a interesat parerea celorlalti.Daca tu nu te consideri asa nu ai de ce sa te superi si la biserica trebuie sa te duci in haine modeste si curate.Nu cu decolteu, nu cu fusta mini.Daca vrei sa atragi priviri de duci in parc, in bar, in club etc NU la biserica.
Si icoanele nu sunt chip cioplit, icoanele sunt de obicei intruchiparea Domnului si a Sfintilor care cu harul dat de Dumnezeu au facut minuni.
P.S.: Da, in legatura cu UNII preoti ai dreptate, insa nu toti sunt asa.De ce trebuie sa-i bagi pe toti in aceeasi oala, daca nu toti pacatuiesc in asa fel in cat sa ajunga in centrul atentiei?
alx pe 21/05/2010 la 22:44
1.Pai tu ai pus problema asa. Ce pierd daca…?Eu am vrut sa-ti subliniez ca oricum ar fi, nici nu castigi nimic. Daca nu ai vrea sa castigi ceva, nu i-ai mai cere ajutorul lui Dzeu, te-ai descurca singur.Cat despre bani si afaceri nu se pune problema in cazul meu.
3.Nu vorbeam despre mine cand m-am referit la episoadele de barfa in biserica. In general nu-mi place sa atrag atentia (cel putin nu in decolteu sau fusta mini…
, iar prin biserica nu am mai calcat de prin clasa a Vi-a, a VII a, dar imi aduc aminte foarte bine ce preocupari aveau oamenii in timpul slujbei, iar povesti am mai auzit de prin vecini…
Orice statuie, tablou, ca si icoana, e o intruchipare de obicei. Eu prin asta inteleg chip cioplit. Orice intruchipare desenata,sculptata, etc.Nu convinge explicatia ta. Si la urma urmelor, daca e sa te gandesti, cu scopuri ascunse, ar putea si diavolul sa faca niscaiva minuni.Think about that…
De acord! Nu sunt toti la fel, dar cine imi poate mie garanta 100% ca X preot e in regula? Nimeni.
alx pe 21/05/2010 la 22:52
Ce spui tu la punctul 2 tine de moralitate. Nu e nevoie sa citesti biblia ca sa-ti dai seama ca nu e ok sa faci rau altora. Ca ai citit biblia, a fost doar un impuls care ti-a intarit vointa de schimbare.
Si eu ma enervez foarte repede.Asta nu duce la nimic bun de cele mai multe ori,dar nu-mi trebuie rugaciuni sau mai stiu eu ce minuni ca sa ma controlez, e nevoie doar de vointa. Totul tine de tine.
skylimit pe 22/05/2010 la 08:44
hello again,
ok, sarind peste cercul asta vicios, din care nu iesim si tragem toti de o singura sfoara, unii intr-o parte, altii in cealalta parte…vin cu un subiect nou. tine tot de religie.
daca e sa cred in cineva, sa cred in teoriile cuiva, conceptii, principii…prefer sa ma uit la istoria lui “siddharta gautama” aka “buddha”. se spune ca s-a nascut cu aproximativ 500-600 de ani inainte de christos. dupa cateva zile de la nasterea lui, mama-sa a murit. tatal lui era un rege al unui tinut pe undeva prin india.
gautama a avut absolut tot ce si-ar fi putut dori un om in acea vreme, tatal lui a facut tot posibilul ca fiul sau sa nu vada duritatea vietii ce se afla in afara regatului. gautama avea parte de cea mai buna mancare, cele mai bune bauturi, cele mai frumoase femei, sarbatoarea in fiecare zi. acesta s-a si casatorit, si a avut un fiu.
la varsta de 29 de ani, printul gautama s-a hotarat sa iasa din regat, sa vada oamenii pe care-i conducea…desi tatal sau a facut tot posibilul ca el sa nu-i vada, pe cei batrani, pe cei bolnavi, pe cei saraci si slabiti de puteri. gautama a intalnit un om batran…si-a intrebat insotitorul, ce s-a intamplat cu acesta. insotitorul i-a raspuns, toata lumea imbatraneste, si toata lumea moare. gautama a continuat vizitarile in zilele ce au urmat si a intalnit un om bolnav, si-un cadavru al unui “ascetic”. vazand lucrurile astea, care erau total opuse a ceea ce cunostea el despre viata pana la acea varsta, a intrat intr-o stare de depresie. a hotarat apoi sa lase totul. si-a parasit sotia si copilul, si-a parasit tatal, a lasat deoparte bogatia, titulatura de print…si a plecat din regat, fara nimic. a plecat inspre cunoastere…
a ajuns din print, un cersetor…si a umblat si a cunoscut tot felul de oameni. la varsta de 35 de ani, a gasit un copac. sub care s-a asezat si si-a promis ca nu se ridica de acolo pana nu va cunoaste “adevarul”. au trecut 49 de zile, pana a ajuns la “iluminare”. a avut 49 de zile sa se gandeasca la tot ceea ce exista…si a ajuns la o pace interioara, sufleteasca pe care el a numit-o “nirvana”. ajuns aici, s-a gandit daca are rost sa spuna si altora ce a descoperit. s-a gandit ca probabil multi din cauza lacomiei dupa avere, nu-l vor asculta…pe de alta parte, s-a gandit ca, din cati oameni exista, cineva tot il va asculta si daca va reusi sa ajute macar pe cativa, va fi de ajuns.
din punctul meu de vedere, gautama si iisus, au multe lucruri in comun. amandoi au descoperit acea “cunoastere” pe care au incercat s-o impartaseasca. diferenta este ca, dupa iisus multi au incercat sa distorzioneze realitatea si sa creeze mituri. gen minuni facute de iisus, existenta unui zeu fictiv si asa mai departe.
de aia prefer sa cred in gautama mai mult decat in ceea ce se spune ca a vrut iisus sa invete. gautama a indrumat spre cunoasterea proprie…nu spre a crede intr-o divinitate fictiva.
SL
iulian pe 30/05/2010 la 22:15
Buddha a avut mare noroc ca nu au aflat romanii de invataturile sale si au ramas intacte. Pe de alta parte ma indoiesc sa fi ramas ceva original din predicile lui Iisus. Trecerea Imperiului la crestinism a insemnat de fapt moartea crestinismului si nasterea unui pseudo-crestinism mulat pe vechile credinte ale romanilor si pe superstitiile si obiceiurile diferitelor triburi din imperiu sau de pe langa acesta…
Eu raman cu refuzul de a crede intr-un zeu care este a toate bun, a toate milostiv si a toate iubitor, dar in acelasi timp cere sa fie venerat. Asta mi se pare o ipocrizie. Nu acest Dumnezeu ne-a creat pe noi, pe asta l-am fabricat noi… adevarata cunoastere nu poate fi asa…